Pa sva nazaj. Z novimi izkušnjami in motivacijo!

Blažka Cvirn in Teja Ružič

Midve, Blažka in Teja, sva vse poletje v resnici vestno študirali. Zdaj, ko sva po 4 mesecih prakse v Grčiji spet doma, vam lahko iz srca rečeva: pojdite na izmenjavo ali prakso tudi vi!

Spomini na Rhodos

Domov sva prispeli okoli treh ponoči in jaz, Blažka, sem se res razveselila staršev, svoje mačke in svoje postelje. Študijska izmenjava oziroma praksa, ki mi jo je omogočila Abitura, je bila bogata izkušnja za življenje. Spoznala sem veliko novih ljudi z različnimi življenjskimi zgodbami in doživela marsikaj, kar me je utrdilo. Vrnila sem se kot bolj samostojna oseba. V spominu mi bo ostalo obilo prigod, za prihodnost pa mi bo v pomoč predvsem to, da sem poleg govornih veščin, pomembnih za goste v turizmu, izboljšala znanje angleškega jezika. V hotelu, kjer sem opravljala prakso, je bila večina gostov iz Velike Britanije.

Nostalgija za prijatelji

Po štirih mesecih sva se z Blažko končno vrnili v Slovenijo in jaz, Teja, sem ob izstopu iz avta najprej izrekla: Kako je mrzlo! Poletna doba v Grčiji pač ne vzpostavi občutka za jesenske temperature v Sloveniji 😀 Seveda pa temperature tudi ne preprečijo, da se ne bi srce v trenutku napolnilo z veseljem, da sem spet v domačem kraju, in s kančkom nostalgije za prijatelji, ki sem jih spoznala letos poleti.

V obdobju prakse sem pridobila mnogo novih veščin in izboljšala tiste, ki sem jih že prej imela. Najbolj mi bo v spominu ostal drugačen grški način komunikacije z gosti. Sodelavka, ki je svoje delo opravljala na recepciji, me je skozi prakso uvedla v res mnogo zanimivih načinov, kako obdržati goste srečne, kljub temu, da se včasih kaj zalomi. Grki so tako prijazni ljudje, da jim tudi takrat, ko gre kaj narobe, tega ne moraš zameriti. Nikoli ne bom pozabila, kako dobra mentorica mi je bila omenjena sodelavka, ki je skozi mesece skupnega dela postala tudi moja prijateljica.

Priporočava izstop iz cone udobja

Praksa v tujini je nekaj, kar bi si moral privoščiti vsak študent. Izstopimo iz naše cone udobja in izkusimo, kako se živi na drugih koncih sveta. Ob sami možnosti opravljanja prakse, nabiranja izkušenj in novih veščin, ti izmenjava ponudi tudi izjemno priložnost za raziskovanja in potovanja, za  spoznavanja novih kultur, hrane, narave. Seveda pa ti ob izkušnji prinese tudi nove prijatelje iz celotnega sveta, ki so najboljša motivacija za obisk drugih držav v prihodnosti.

Delati v Grčiji je drugače kot pri nas (8. 7. 2022)

Midve, Teja in Blažka, sva zdaj že vajeni delovnih rutin in grškega odnosa do dela.

Yassou!

Mesec dni dela je za mano in zdaj že imam svojo delovno rutino. Ker začnem delati ob 9. uri, se lahko zjutraj ob skodelici kave v miru pripravim na svoj delovni dan. Oblečem uniformo:  črne hlače, belo srajco, metuljčka in predpasnik. Moje delovno mesto je čez cesto, zato se tja seveda odpravim peš. Delam v strežbi, popoldne pa tudi v baru ob bazenu. S službo končam ob 18. uri. Po kratkem počitku se odpravim na kakšen sprehod ali na pijačo s prijatelji in tako na lep način zaključim svoj dan.

Sproščeno in s pričakovanjem doline metuljev

Grški odnos do dela je precej drugačen, kot smo ga vajeni pri nas. Sprva me je presenetilo, da so rahlo neorganizirani. Za naš okus pogosto kakšne informacije pozabijo ali pa jih vzamejo preveč zlahka. A ker so vsi izredno prijazni in dobrodušni, se na koncu vse lepo izide. Ob službi sem doslej že ugotovila, katere lokacije me na Rodosu še posebej privlačijo, in si jih zato želim v naslednjih tednih še bolj raziskati. Komaj čakam, da se zopet sprehodim po ulicah starega mesta Rodos. Pot bom nadaljevala tudi do doline metuljev. O njej vam kaj povem potem, ko jo obiščem.

Sončne pozdrave iz Rodosa

Teja

S figo na glavi

Delovnik opravljam v skladu z grškim protokolom! Ta se začne s spenjanjem las v figo. To je del podobe nas, ki delamo v velnesu, in imamo svoje uniforme. Pazimo tudi, da smo le minimalno naličene. Tako pripravljene nas zjutraj pred našim stanovanjem, ki si ga delim s sodelavkami, pobere prevoz. Po zaključenem delovnem dnevu se skupaj odpravimo na večerjo, nato pa nas odpeljejo nazaj do stanovanj.  Če le nismo preveč utrujene, se rade odpravimo na kak sprehod ali na večerno kopanje.

Lahkotno je in še bo

Sistem dela v velnesu in odnos do gostov je v Grčiji precej drugačen kot v Sloveniji. Vse je veliko bolj sproščeno kot pri nas, zato se tudi ni težko pripraviti za delo. Proste dni izkoristim za raziskovanje Rodosa. Prejšnji teden sem obiskala dva muzeja v mestu Rhodos (glej fotografijo!), v prihodnjih tednih pa načrtujem tudi obisk sosednjega otoka Kos.

Delovno je. Sproščeno je. Lepo je!

Blažka

Kaj nama bo dala Grčija? (7. 6. 2022)

Midve, Teja in Blažka, ugotavljava, da se bova na Erasmus praksi na Rodosu marsičesa naučili!

Moja angleščina bo še boljša

Blažka Cvirn: »Moje delo je predvsem komunikacija z ljudmi, zato mislim, da bom na praksi  zagotovo izboljšala svoje komunikacijske veščine. Ker z gosti govorim v angleškem jeziku, pa bom zagotovo izboljšala tudi svoje znanje angleščine. Delo v recepciji velnesa mi je zelo všeč. Z veseljem pridem na delo, seveda pa ob prostih dneh z užitkom skočim v morje! Posebnih težav nimam, se je pa bilo treba navaditi na novo okolje in delo s sodelavci s celega sveta. Tukaj se Erasmus študenti med seboj se zelo dobro razumemo. Skupaj preživljamo prosti čas in vem, da bom tu spletla veliko novih prijateljstev!«

Obvladala bom mešanje koktejlov

Teja Ružič: »Moje delo na Rodosu vključuje različne ravni strežbe. Najljubše mi je mešanje raznih koktejlov! Ko pridem domov, bom lahko domače presenetila s kakšno novo osvežilno pijačo 😀 Vsak dan se naučim nekaj novega. Prve dni je bilo najtežje uloviti ritem dela, saj je bilo treba sprejeti in dojeti zelo veliko informacij naenkrat, ampak zdaj je že lažje. Prosti čas preživljam na plaži s tako osupljivim razgledom, da se ga nikoli ne bom naveličala. Delovno bo vse skupaj postalo še bolj pestro, saj je pred nami prava počitniška sezona. Vem, da bodo tudi naslednji tedni poučni in polni novih dogodivščin!«

Odleteli sva na delo v tujino. No, na študijsko prakso! (30. 5. 2022)

Midve, Taja in Blažka, sva se na vas spomnili že na letališču. Tam sva bili skupaj, po prihodu na grški Rodos pa sva odšli vsaka na svojo Erasmus lokacijo.

Blažka pošilja pozdrave z recepcije velnesa

»Pred nekaj dnevi sem srečno prispela na grški otok Rodos. Že dan po prihodu sem odšla v hotel Grand Hotel Lindos&Spa, kjer bom delala prakso prek programa Erasmus. Delam na velnes recepciji Evridika Spa. V delovno okolje sem bila lepo sprejeta. Trenutno sem še sama v sobi, kmalu pa dobim tudi dve tuji Erasmus študentki. Veselim se tega poletja in vseh izkušenj, ki jih bom pridobila!«

Teja pošilja košček grške prijaznosti

»Grčija. Rodos! Že več let me je ta prečudovita pokrajina Mediterana vabila in letos sem se končno odločila, da pridem sem. Danes sedim na ostankih grške zgodovine in občudujem osupljiv razgled. Poleg očitne lepote destinacije me preseneča tudi izjemna prijaznost ljudi. Nekaj novih znancev  sem pridobila že samo na poti do plaže. Veselim se še mnogo sončnih, zanimivih in tudi delovnih dni!«

O avtoricah:

Blažka Cvirn je študentka Abiture, študijski program Velnes. Teja Ružič je študentka FKPV, študijski program Turizem. To poletje sta obe na študijski Erasmus praksi v Grčiji. Blažka nove izkušnje pridobiva v hotelu Lindo Grand (www.lindosgrand.com), Teja v hotelskem kompleksu Alia (https://aliahotel.com/)  Vtise s svoje grške prakse bosta z nami delili na blogu. Program študijskih izmenjav in praks Erasmus je na voljo vsem študentom Abiture in FKPV